הכן את חיית המחמד לחורף

מאמרים אחרונים

הכן את חיית המחמד לחורף

החורף בפתח והטמפרטורות צונחות. זה הזמן להכין את חיית מחמדכם לחורף.

שלב ראשון כמובן הוא לדאוג למקום חם יבש ומרופד.

אנו נוטים לחשוב כי הפרווה מגינה עליהם לחלוטין אך יש לזכור שעם בוא הקדמה, הטכנולוגיה והמזגנים, הפרווה מאבדת במעט את חשיבותה. לכן חשוב למצוא מקום שלחיית מחמדכם יהיה נעים לשהות בו ולשים, שמיכה, מגבות או מזרון קטם לנוחיותם.

טיפול נגד פרעושים וקרציות שכן יש ירידה במספר הקרציות והפרעושים, כאשר לאחר הלילה הקר הראשון הם נעלמים כמעט לחלוטין.

טיפול האחרון כנגד פרעושים וקרציות בזמן זה יבטיח לנו חורף נטול טפילים חיצוניים.

תחילת החורף הוא גם הזמן הטוב ביותר לטפל גם בטפילים פנימיים (תולעים) שכן הביצים לא שורדות את הטמפרטורות הקרות שבחוץ והסיכוי להדבקה הוא נמוך.

עם רדת הטמפרטורות בולטים יותר סימנים של DJD (דלקת פרקים ניוונית) או דלקות מפרקים הבאים לידי ביטוי בכלבים ובחתולים בכל הגילאים אך בעיקר בכלבים גדולים וחתולים בגילאים מתקדמים.

את הסימנים הקליניים הראשונים קל "לפספס", יתכן ונחשוב בשלב ראשון שחיית המחמד "מתבגרת" או "מזדקנת" שכן אין היא פעילה כבעבר, אך יתכן כי זה נובע מבעיית כאב/מפרקים. יתכן ונחשוב כאילו לחיית המחמד נתפסו השרירים בצעדים הראשונים או שלחיית המחמד יש צליעה ש לאחר מס צעדים משתפרת.

עם הידרדרות המצב נראה צליעה קלה שתחלוף לאחר ריצה קלה. בהמשך צליעה קבועה שהופכת להיות פחות מורגשת לאחר ריצה, ולבסוף צליעה קבועה – עד למצב בו לא משתמשים ברגל.

אבחון מוקדם הוא חשוב על מנת לטפל בבעיה ביתר הצלחה. המוצר המוביל כיום בטיפול ומניעה (כבסיסמה מניעה טובה מרפוי) הוא סופרפלקס.

תוסף מזון הוליסטי טבעי המופק מקרן של אייל שהגיע מנוי זילנד. זהו המוצר היחידי לגביו יש מאמרים מחקריים המוכחים את יעילותו והוא נמצא כיום בלמעלה מ- 50% מהמרפאות הוטרינריות בארץ ומספר רב של רופאים ממליצים עליו כתרופה ראשונה לשימור ושיפור מצב המפרקים.

כמובן שחשוב להדגיש שבניגוד לתרופות אחרות אשר רק ממסכות את הבעיה ללא ריפוי לסופרפלקס אין תופעות לוואי.

בזמן החורף צריכת המזון וכן גם התיאבון גוברים ועם ירידת הטמפרטורות יש ירידת פעילות וחשוב להקפיד על כמויות מזון לפי המלצת היצרן על מנת להימנע ממשקל יתר.

דילוג לתוכן