הכן את חיית המחמד לקיץ

מאמרים אחרונים

הכן את חיית המחמד לקיץ

חום כלבים… כך תכינו את חיית המחמד לחודשי הקיץ

בדיוק כמו גוף האדם, גם חיית המחמד שלנו זקוקה לתנאים ראויים שישמרו אותה בריאה ומאושרת במהלך חודשי הקיץ. שינויים במזג האוויר ובפרט מעבר לעונה החמה מצריכה מאיתנו היערכות מוקדמת ורגישות רבה, במיוחד לחברים עם פרווה. אז לפני שאתם יוצאים לתור את החופים, הכינו את חיית המחמד שלכם לימים החמים.

מים טריים

בקיץ כמו בקיץ הטמפרטורות עולות וחשוב מאוד להשאיר לחיית המחמד שלנו את המינימום הנדרש. אין צורך אמיתי להשאיר את המזגן דולק בבית בזמן שאתם יוצאים, אבל מים טריים בכל עת הוא הכרח. אל תסתפקו בקערה אחת של מים טריים ונקיים, השאירו אותה עם שתיים לפחות. אי השארת מי שתייה בבית עלולה לסכן את חייה באופן משמעותי. כמו כן, הקפידו על שתיה מרובה אחרי ובזמן טיולים ארוכים.

תספורות וטיפוח

נסו לחשוב איך מרגיש יצור ארוך שיער בקיץ ישראלי טיפוסי. זכרו תמיד – איכות חייה של חיית המחמד שלנו תלויה אך ורק בנו כמגדלים. כלבים וחתולים רבים זקוקים לתספורות ובמיוחד בימי הקיץ החמים. מעבר למרכיב האסתטי או הבריאותי, חשוב לזכור כי כל יצור בעל פרווה הוא בית גידול מושלם לקרציות ולפרעושים, מה שמעביר אותנו היישר לטיפולים מונעים. לקריאה נוספת אודות טיפולים מונעים לחץ כאן.

טיפולים מונעים

חודשי הקיץ הם הזדמנות מושלם להדברת טפילים שנדבקים לגופו של הכלב או החתול. למרות גודלם המזערי, קרציות ופרעושים הם אויבים לא קטנים שאורבים לחיית המחמד ותוקפים ללא הרף. מחלות שונות כמו קדחת קרציות הן תוצר ישיר של חוסר טיפול מונע. יש להצטייד בערכות מתאימות להדבר ולהרחיק את המזיקים מגופו של החבר ומהריהוט שלנו בבית. שאלו אותנו בנוגע לתכשירים יעילים ובטיחותיים.

מסיבת אמבטיה

לחלק גדול מחיות המחמד (ובעלי חיים בכלל) מקלחת פושרת היא לא פחות מתענוג של ממש. יחד עם זאת, יש לשים לב כי ישנם לא מעט כלבים וחתולים שלא אוהבים את הרעיון של מקלחת ביתית סטנדרטית ואיתם חייבים לנהוג במשנה זהירות.

ומה בנוגע לתכשירים? ישנם תכשירים רבים לרחיצת כלבים וחתולים וחשוב להתייעץ ולבחור את המוצר שיתאים בדיוק לסוג הכלב או החתול שלכם. כמו כן, מקלחות סדירות (בקיץ – אחת לארבעה חודשים, בחורף פחות) ימנעו ריחות לא נעימים ואף יקלו על בעלי החיים את ההתמודדות עם החודשים החמים.

חתול על גג פח לוהט

ערכו ניסוי קטן והניחו את כף היד למשך 10 שניות על האספלט או על הקרקע שברחוב. עכשיו, לאחר שנחשפתם לעוצמת החום נסו לחשוב איך הוא משפיע על כפות הרגליים המתוקות של חיית המחמד שלכם. בחודשי הקיץ יש להימנע מהליכה במקומות לוהטים ובמיוחד ממשטחי מתכת שעלולים לגרום לכוויות של ממש בכריות כף הרגל. שימו לב במיוחד לעמידה ברמזורים, פעולה שעשויה לגרור מספר דקות של עמידה על האספלט הלוהט. נסו למצוא אזור מוצל ממנו תוכלו לחצות כשמגיע אור ירוק.

סכנת מוות: לעולם, אף פעם, אין להשאיר בעל חיים ברכב חונה! בטח שלא בחודשי הקיץ.

במרכז הרפואי לחיות מחמד של ד"ר דורון צור תמצאו מגוון רחב של מוצרי רחצה, חומרי הדברה וציוד נוסף שיקל עליכם לעבור את הקיץ בשלום.

דילוג לתוכן